July 2, 2021

Google Keywordplanner: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

Wat is Google Keywordplanner?

Om iets te kunnen vinden op internet toetsen de meeste mensen specifieke zoekwoorden in op Google. Wanneer deze zoekwoorden zijn ingetoetst koppelt Google de vraag van de klant aan de aanbieder die het best aansluit op de vraagstelling. Zonder toetsbare data is het lastig om te bepalen welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt bij het zoeken naar de diensten of producten die jij aanbied.

Met Google Keywordplanner wordt het eenvoudiger om zoekgedrag algemeen te analyseren. Je kan met behulp van de tool inzichtelijk maken welke zoekwoorden gebruikt worden om de marketingcampagne zo succesvol en relevant te maken.

Wat kan ik met Google Keywordplanner?

Ten eerste kan je met Google Keywordplanner dus inspelen op het zoekgedrag van jouw doelgroep. Je kan van specifieke zoektermen vaak direct zien hoe vaak er op deze woorden worden gezocht. Je kan met Google Keywordplanner ook alternatieve zoektermen bekijken. Tot slot kan je met Google Keywordplanner de zoekwoorden die concurrenten gebruiken in kaart brengen.

Door Google Keywordplanner te gebruiken bij het optimaliseren van advertenties én teksten op de website, is de kans groot dat je al snel meer verkeer naar jouw website trekt. Maak gebruik van de gratis tools die er beschikbaar zijn om zo het optimale uit jouw website te halen.

Keyword planner 1

Waar ligt de focus op van Google Keywordplanner?

In beginsel is Google Keywordplanner geschikt om zoektermen te vinden die je kan gebruiken voor het maken van relevante en succesvolle reclamecampagnes. Je kan dus stellen dat Google Keywordplanner vooral wordt gebruik voor SEA.

Toch kan je de keywordplanner ook gebruiken voor SEO. Door termen die niet veel worden gebruikt ook te verwerken in content bereik je een andere doelgroep. Ga slim om met de Google Keywordplanner. Gebruik de tool waar je deze kan gebruiken om teksten, content en landingspagina’s te optimaliseren.

Hulp nodig met het verzamelen van relevante Keywords?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen met hoger scoren in Google met behulp van keywordplanning.

Discover more

October 4, 2022

3 Tips waarmee jij betere demand generation campagnes uitwerkt voor je bedrijf

Ga aan de slag met jouw generation strategie dankzij 3 hands-on tips. Zet in no time overtuigende campagnes op poten op maat van jouw klant.

Read more ->
September 16, 2022

Marketing attributie - hoe meet je de impact van je marketing investeringen

Hoe zet je multi-touch marketing attributie en self-reported attributie in om de impact van jouw marketing acties te meten? Ontdek het in deze Marked Blog!

Read more ->
August 23, 2022

Principes van SaaS marketing: 20 groei experimenten om jouw SaaS te helpen groeien

Ontdek 20 groei strategieën om jouw SaaS te helpen groeien.

Read more ->