MarTech tools voor automatisering

MarTech tools voor automatisering
In de marketingwereld merken wij dat veel bedrijven behoefte hebben aan automatisering van marketingprocessen. Door deze processen te automatiseren zorg je voor ontlasting van de online marketeers binnen jouw bedrijf. Door mensen te ontlasten kunnen zij zich focussen op andere aspecten binnen jouw onderneming.
Wanneer mensen minder werkdruk ervaren dan werken ze meestal effectiever. Dit is niet alleen goed voor het bedrijf maar ook voor de mentale gezondheid van werknemers. En wanneer werknemers zich goed voelen dan profiteer jij daar weer van. Kortom is de investering in automatiseren voor de meeste bedrijven winstgevend op de lange termijn.
Voorbeelden van MarTech tools
Allereerst is het belangrijk om te begrijpen dat MarTech tools op een eenvoudige manier geïntegreerd moeten kunnen worden. Vervolgens wil je dat de tools die je kiest goed met elkaar kunnen communiceren en samenwerken. Als dit niet het geval is dan zal de automatisering niet helemaal goed gaan waardoor je als bedrijf alsnog werk hebt aan het afronden van acties.
Bekende en populaire tools die voor marketing automatisering gebruikt worden zijn:
- Hotjar
- Zoho Desk
- Wonderflow
- Churnzero
- SurveyMonkey Enterprise
- Elevio
Hoe pas ik MarTech tools toe in mijn onderneming
Allereerst is het belangrijk om te bepalen wat je wilt automatiseren. Wil je je bijvoorbeeld richten op de automatisering van CRM, marketing, klantenservice of allemaal? Afhankelijk van jouw doelen kan je zoeken naar de juiste MarTech tools die jou helpen bij het automatiseren van de marketing binnen jouw onderneming.
Wil jij je richten op automatisering via MarTech tools en heb je hulp nodig? Neem dan zeker contact met ons op.
Discover more

Google Ads - Het ultieme stappenplan
Ontdek in dit uitgebreide stappenplan van Marked hoe je jouw Google Ads campagne van begin tot einde moet gaan opzetten. Ga aan de slag.
Read more ->
SEO - De perfecte handleiding om hoger te scoren in Google
Lees hier hoe jouw website beter kan scoren en makkelijker gevonden kan wordt. De handleiding voor een succesvolle SEO strategie.
Read more ->
Je verliest 50% van jouw sales, doordat je geen gebruik maakt van loss aversion!
Hoe werkt loss aversion in de praktijk en pas je dit toe in je marketingstrategie?
Read more ->