September 11, 2021

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

SEO audit: de basis

Je kunt een SEO audit uitvoeren via verschillende websites. Denk bijvoorbeeld aan GTmetrix, Semrush of MOZ. Met Semrush kun je de meest uitgebreide SEO audit uitvoeren, maar daar betaal je wel voor. Als je een beginnende ondernemer bent met een redelijk nieuwe website dan kun je het beste kiezen voor een gratis tool die SEO inzichten geeft.

Welke inzichten krijg je met een SEO audit?

In de basis krijg je inzichten op 3 vlakken: de technische werking van de pagina, de SEO elementen op de pagina en backlinks. Als je naar de inzichten van de technische werking van jouw website kijkt dan kom je vaak fouten en aanbevelingen tegen. Fouten als meta-gegevens die te kort of te lang zijn en pagina’s met een gebroken URL of te weinig woorden zijn vrij simpel op te lossen. In het technische gedeelte zie je ook een algemene snelheidsscore van jouw website. Om de snelheid van jouw website te verhogen is het soms nodig om een professional in te huren.  

Bij het toetsen van SEO elementen worden de volgende punten aangepakt:

  • Is er gebruik gemaakt van de juiste knoppen.
  • Javascript en CSS gegevens.
  • Is de tekst leesbaar voor bots.
  • Welke interne links zijn er en werken alle links.
  • Op welke keywords rankt jouw website en welke keyword aanbevelingen zijn er.
  • Staan er dubbele teksten op de website.

Om hoger te scoren in Google is het belangrijk om geen dubbele keywords te gebruiken. Als je dit wel doet dan ga je concurreren met je eigen website en dat is niet de bedoeling.

SEO audit hogere score

Backlinks

Backlinks zijn belangrijk als je hoger wilt scoren in Google. Externe links hebben een grote invloed op de zichtbaarheid van jouw website. Hoe meer backlinks je hebt, hoe groter de kans is dat de informatie op jouw website van hoge waarde is. Google kijkt daarom naar het aantal backlinks om domein autoriteit toe te kennen. Hoe hoger de domein autoriteit, hoe hoger het aantal bezoekers op de website zal zijn. Wil je meer leren over backlinks? Lees dan snel verder in ons artikel “Linkbuilding tips om hoger te scoren in Google.”

Wil jij hoger scoren in Google op een goedkope manier met SEO?

Neem vandaag contact op om te beginnen met het maken van effectieve en waardevolle content waardoor de kans om hoger te scoren in Google steeds groter wordt.

Discover more

June 9, 2022

Van websitebezoek naar conversie: 7 Conversion Rate Optimization technieken

Ontdek 7 technieken die conversies onmiddellijk kunnen verhogen voor jouw organisatie.

Read more ->
February 14, 2021

Google Ads - Het ultieme stappenplan

Ontdek in dit uitgebreide stappenplan van Marked hoe je jouw Google Ads campagne van begin tot einde moet gaan opzetten. Ga aan de slag.

Read more ->
December 4, 2021

SEO - De perfecte handleiding om hoger te scoren in Google

Lees hier hoe jouw website beter kan scoren en makkelijker gevonden kan wordt. De handleiding voor een succesvolle SEO strategie.

Read more ->