Een clevere online advertentiestrategie met straffe resultaten

+233%

in aankopen

10:1

ROI

+416%

Website traffic

Peloton de Paris
Social Advertising
Digitale Strategie
https://www.pelotondeparis.cc/

Het eerste fietscafé, Peloton de Paris, opende in 2013 haar deuren in Mechelen. Een ontmoetingsplaats voor andere fietsers. Daarnaast creëerden ze ook een eigen label van wielerkleding voor mannen en vrouwen.

Peloton de Paris opende in 2013 het eerste fietscafé in België. Het werd al snel een ontmoetingsplek voor andere fietsers die dezelfde passie deelden. Daarnaast creëerden ze ook een eigen label voor wielerkleding gericht op mannen en vrouwen. Epic rides gegarandeerd!

The challenge

Peloton de Paris had bij hun sprint naar de eindzege voornamelijk nood aan een gerichte online advertentiestrategie. Het verkeer naar hun webshop boosten zonder gebruik van stimulerende middelen, maar door nationale en internationale campagnes op te zetten. In de laatste klim naar de top, had hun online verkoop (online sales) ook nood aan een boost.

Het belangrijkste ingrediënt van een online strategie is testen in elke fase van de customer journey. De testfase bleek positief en de sprint naar een mooie groeicurve was à bloc ingezet.

Peloton de Paris werkt nu bijna 2 jaar samen met Marked en wij zijn alleen maar tevreden. Het team reageert kort op de bal, en spoort ons af en toe aan om actie te ondernemen (niet onbelangrijk als drukbezet zaakvoerder). Experten wat betreft Social ads en Google anything; wij blijven alvast beroep doen op Marked hun expertise!

Wendy Janssens
Founder @ Peloton de Paris

First things first: Nulmeting & deep dive 

Voordat we nog maar konden nadenken over een strategie, lag de prioriteit in deze fase bij het ontdekken van Peloton de Paris. Letterlijk expert worden in de wielerkledij branche en de acquisitie strategie volledig onder de loep nemen. Dit deden we door

  • Doelgroep analyses te maken
  • De concurrentie in kaart te brengen
  • Google analytics deep dive

+233%

in aankopen

Strategische Workshop

We bouwden tijdens een strategische workshop verder op de insights die we haalden uit de deep dive. Tijdens de workshop met Peloton de Paris bundelden we de insights, kennis en expertises om de basis te leggen voor de strategie. Die strategie werd omgezet naar concrete to-do’s en experimenten. 

10:1

ROI

A/B Testing roadmap

Om Peloton de Paris kopman te maken binnen hun branche stelden we een duidelijke roadmap op met A/B testen op de verschillende kanalen. Van daaruit gingen we snel schakelen. Schrappen wat geen meetbare impact had op de omzetdoelstellingen en opschalen wat werkte. 

  • Een georganiseerde lijst met testen & hypotheses op basis van kans op slagen
  • Duidelijke roadmap

+233%

in aankopen

Scaling: blijven demarreren

De resultaten gingen door het dak. Waar Peloton de Paris in het begin op rekende was een klim naar de top, maar die draaide al snel uit in een sprint richting exponentiële groei. Dit zonder aanzienlijke kosten te maken, maar door het budget juist te spenderen binnen de verschillende kanalen. De verkopen stegen met 233% en we behaalden een 10:1 ROI. Van een sterke sprint gesproken! 

  • Schalen wat werkt
  • Verhogen ROI
  • Proven advertising concept

10:1

ROI

+233%

in aankopen

The result

Dankzij een op maat gemaakte online marketingstrategie en een hypergerichte en online advertising flow & funnel, genereerden we volgende resultaten.

+233%

in aankopen

10:1

ROI

+416%

Website traffic

Ontdek meer cases

Social Advertising
Digitale Strategie

Hoe we via een calculator meer dan 300 leads genereerden voor Amani Spaces

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

xan mannekens growth strategist en founder bij marked online marketingbureau
Hi, I'm Xan
Founder & Growth Strategist

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek