September 29, 2022

B2B leadgeneratie: 5 effectieve tips

Lead Generation

B2B leadgeneratie: 5 effectieve tips

B2B leadgeneratie kan lastig zijn als je weinig tijd doorbrengt op kantoor. Nu thuiswerken steeds vaker voorkomt is het slim om je te verdiepen in effectieve manieren om online zakelijke leads te genereren. In dit artikel geven bij je 5 effectieve tips voor B2B leadgeneratie.

B2B leadgeneratie met behulp van videocalls

In de zakenwereld is een lunch buiten de deur een gebruikelijke manier om samenwerkingen te bespreken. Het afgelopen jaar was het echter niet altijd even makkelijk om mensen op kantoor te ontvangen of überhaupt buiten de deur te kunnen lunchen. Ter voorbereiding op een onzekere toekomst kan je daarom het beste tijd steken in het ontdekken van platformen waarop je op afstand met elkaar kunt vergaderen.

Om leads binnen te halen kan je gebruik maken van deze platformen. Denk bijvoorbeeld aan Google Meet of Zoom. Maak een landingspagina op jouw website waarop potentiële klanten een afspraak met jou kunnen maken voor een online vergadering. Je voert de (algemene) vergadering vervolgens met behulp van een video call.

Als je na de eerste ontmoeting toe bent aan een verdiepende vergadering dan kan je jouw lead een lunchpakket toesturen en de lunch met de vergadering combineren. Door samen op afstand te lunchen heb je doorgaans een uur de tijd om jouw verhaal te doen terwijl de lead geniet van een verzorgde lunch.

Voeg een chat toe voor B2B leadgeneratie

Iedereen wil graag zo snel mogelijk in contact kunnen komen met een relevant persoon wanneer zij geïnteresseerd zijn in een B2B samenwerking. Zorg er daarom voor dat je een chat toevoegt aan jouw website. Zo zorg je ervoor dat het opnemen van contact zo laagdrempelig mogelijk kan en is de kans groot dat je meer leads genereert.

B2B leadgeneratie met behulp van een kennisbank

Je kan natuurlijk een blog opstarten maar het opzetten van een kennisbank zorgt voor originaliteit. In een kennisbank verzamel je relevante informatie en hoogwaardige artikelen die te maken hebben met het product of de dienst die jij verkoopt. Zo kan je als marketingbedrijf bijvoorbeeld artikelen plaatsen over onderwerpen binnen marketing. Door de chat of een pop-up in de kennisbank te tonen kan je de hoofdpagina van de kennisbank goed gebruiken voor B2B leadgeneratie.

Werk samen met partners

Bij het samenwerken met partners maak je gebruik van de promotiematerialen van leveranciers. In de IT branche wordt dit bijvoorbeeld veel gedaan. Je krijgt als verkoper toegang tot de kennisbank van een leverancier. Hieruit haal je waardevolle documenten als voorgeschreven whitepapers, case studies en promotieteksten. Je kan deze documenten vaak aanpassen door jouw logo en bedrijfsnaam toe te voegen waardoor de documenten gebruikt kunnen worden als cadeau na een inschrijving via een formulier. Mensen zijn snel geneigd om een naam en e-mail adres achter te laten in ruil voor waardevolle informatie.

Organiseer Webinars

Voor leadopvolging kan je ook een videotrainingen maken, maar voor B2B leadgeneratie is het slim om een webinar te organiseren. In een webinar hebben potentiële klanten ruimte om vragen te stellen en je haalt leads binnen door inschrijvingen op de webinar te ontvangen. Win-win!

Heb jij moeite met leads genereren en wil je erachter komen waarom dat zo is?

Neem vandaag contact op om er samen met Marked achter te komen wat er beter kan op jouw website. Zo zorgen wij samen voor effectieve B2B leadgeneratie.

Discover more

May 16, 2023

Hoe houd je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date?

Ontdek hoe je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date kan houden in een voortdurend veranderend landschap.

Read more ->
May 16, 2023

Vergroot je revenue met sales & marketing alignment

Ontdek waarom sales & marketing alignment essentieel is voor het vergroten van je revenue.

Read more ->
March 31, 2023

De meest voorkomende B2B marketing challenges

Ontdek in deze blog de meest voorkomende B2B marketing challenges en best practises om deze te overwinnen.

Read more ->