April 1, 2021

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Demand Generation

Elk bedrijf wil winst maken. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert, is soms even zoeken. Om ervoor te zorgen dat de inhoud van jouw website is afgestemd op de klantervaring die jij voor ogen hebt, laten wij je in dit artikel zien hoe goede content leid tot meer verkopen.

Begrijp de customer journey

Het begint allemaal met een probleem. Een probleem waarop jouw dienst of product een oplossing biedt. Op dit moment bevindt de potentiële klant zich in de awareness fase. Na bewustwording volgt de onderzoeksfase. Hierin gaan mensen gericht op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Op dit punt komt goede content om de hoek kijken.

Wanneer een klant op jouw website terechtkomt dan is het de bedoeling dat het duidelijk is waar jouw website over gaat. Is het product of de dienst waar de klant naar op zoek is gemakkelijk te vinden en is het duidelijk dat potentiële klanten op jouw website terecht kunnen voor hun probleem? Zodra de klant jouw website heeft gevonden dan is de klant beland in een fase waarin hij/zij zich bewust is van jouw dienst op product. De potentiële klant weet dat jouw bedrijf bestaat.

Wanneer een potentiële klant een betalende klant wordt dan zal de klant zich wederom bewust worden van jouw dienst of product, maar deze keer vanuit het perspectief van een klant. Door je bewust te zijn van de customer journey kan je jouw website optimaliseren. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert lees je hier.

Boeiende inhoud maken doe je zo

Je kunt beginnen met het maken van boeiende inhoud door de customer journey goed te begrijpen. Verdiep je in jouw doelgroep en schrijf onderwerpen op die jouw publiek mogelijk interessant vindt. Natuurlijk is het de bedoeling dat de inhoud van jouw website aansluit aan je bedrijf.

Door content te maken voor alle onderdelen van de customer journey, verhoog je niet alleen het conversieratio maar wek je ook meer vertrouwen bij elke klant. Wanneer nieuwe klanten jouw website bezoeken dan wil je dat deze klanten jouw website niet na 1 pagina bekeken te hebben, verlaten. Door deze klanten met een uitstekende homepagina te overtuigen om langer op jouw website rond te neuzen, is de kans groot dat een klant nogmaals terugkomt.

Wanneer klanten zich in de verkenningsfase bevinden dan willen zij zo snel mogelijk goede informatie vergaren. Gebruik websites als www.answerthepublic.com om erachter te komen welke zoektermen er worden gebruikt. Zo kun je gericht antwoord geven op vragen waar al naar wordt gezocht.  Zorg ervoor dat de content die je op de website laat zien niet langdradig of saai is en onderbreek tekst met afbeeldingen. Mensen kijken namelijk liever naar plaatjes dan naar een lange lap tekst.

Voeg al je bevindingen samen om waardevolle inhoud te kunnen maken

Maak voor elk onderdeel van de klantreis waardevolle inhoud zonder één van de onderdelen uit te sluiten. In het mooiste scenario leid jouw website niet alleen nieuwe klanten maar ook bestaande klanten door het hele proces dat uiteindelijk resulteert in resultaten. Of het hierbij gaat om het verzamelen van contactgegevens of sales, de inhoud van jouw website moet een grote doelgroep overtuigen om over te gaan tot een aankoop.

Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een lead magnet of een sterke retargeting campagne die bestaande klanten herinnert aan jouw bedrijf. Lees meer over deze onderwerpen in ons blog en maak samen met Marked een succes van jouw bedrijf.

Hulp nodig met het maken van boeiende inhoud?

Marked helpt ondernemers met hun marketingstrategie in de breedste zin van het woord. Zo kun je bij ons terecht voor het schrijven van boeiende teksten, geschreven vanuit een commercieel perspectief. Neem vandaag contact op en daag ons uit om boeiende inhoud te maken waar je sales en leads mee genereert.

Discover more

May 16, 2023

Hoe houd je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date?

Ontdek hoe je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date kan houden in een voortdurend veranderend landschap.

Read more ->
May 16, 2023

Vergroot je revenue met sales & marketing alignment

Ontdek waarom sales & marketing alignment essentieel is voor het vergroten van je revenue.

Read more ->
March 31, 2023

De meest voorkomende B2B marketing challenges

Ontdek in deze blog de meest voorkomende B2B marketing challenges en best practises om deze te overwinnen.

Read more ->