
Een heatmap is opgebouwd uit kleuren die duidelijk zichtbaar maken welke onderdelen van een pagina het meest worden bekeken. Vervolgens kun je deze informatie gebruiken om te analyseren welke elementen op een website opvallen bij het publiek, zoals bijvoorbeeld een actieknop of een bepaalde afbeelding op de website. Deze gegevens kun je gebruiken voor het verbeteren van je webdesign en conversie optimalisatie wat uiteindelijk leidt tot een hogere omzet!
Hotjar
Hotjar is een website analytics tool die wordt gebruikt door meer dan 650.000 websites wereldwijd. Met heatmaps van Hotjar kun je data als klikken, scrolls en muisbewegingen verzamelen om deze data vervolgens te converteren naar een overzichtelijk warmtebeeld. Heatmaps laten je zien wat mensen op jouw pagina’s doen en met de sessie opnames van Hotjar kun je zien hoe ze dat doen. Hotjar biedt niet alleen de mogelijkheid om een heat map te maken. Je kunt met deze tool ook het aantal bezoekers per pagina bijhouden, vragenlijsten op pagina’s tonen om de gebruikerservaring te verbeteren en Hotjar geeft naar aanleiding van de gemaakte heatmaps feedback zodat je gericht kunt optimaliseren.
Benieuwd naar de verschillen tussen beide programma’s? Scroll nu naar beneden om beide pakketten te vergelijken!
Mouseflow
Mouseflow is net als Hotjar een website analytics tool die ervoor zorgt dat je het gedrag van gebruikers op je website kunt monitoren om conversies te verhogen. Je kunt met deze tool heatmaps maken, sessie opnames maken, drop-off funnels creëren en formulieren maken waarmee gebruikers hun feedback kunnen achterlaten. De uitstraling van de software is anders maar in principe geven beide programma’s dezelfde informatie over jouw website. Het grootste verschil tussen beide programma’s is de prijs. Mouseflow is aanzienlijk goedkoper dan Hotjar maar het aantal rapporten is bij Mouseflow wel gelimiteerd, afhankelijk van welk pakket je kiest.
Hotjar vs Mouseflow
Nu je weet wat beide programma’s doen en hoe een heat map jou kan helpen bij het verbeteren van je webdesign en het verhogen van conversies, laten wij je graag zien wat de verschillen zijn tussen beide programma’s. Vergelijk Hotjar vs Mouseflow en kies de beste heat map tool voor jouw onderneming!
Welke tools en features bieden deze heatmap tools?

Wat zijn de verschillen tussen de “Free Forever Plans”?

Wat zijn de verschillen tussen de “Plus en Starter Plans”?

Wij hopen dat je door deze vergelijkingen een goede keuze kan maken bij het kiezen van de juiste heatmap tool voor jouw bedrijf. Loop je toch nog ergens tegenaan of heb je hulp nodig bij het maken van heatmaps? Laat het lastige werk over aan experts en daag ons uit het beste uit jouw website te halen!
Discover more
.png)
7 Marketing trends die jouw B2B, SaaS of Service pipeline vullen in 2023
Vul je B2B, SaaS of Service pipeline met kwalitatieve leads die echt koopklaar zijn. Overtuig je doelgroep in 2023 met deze 7 B2B marketing trends.
Read more ->
3 Tips waarmee jij betere demand generation campagnes uitwerkt voor je bedrijf
Ga aan de slag met jouw generation strategie dankzij 3 hands-on tips. Zet in no time overtuigende campagnes op poten op maat van jouw klant.
Read more ->
Marketing attributie - hoe meet je de impact van je marketing investeringen
Hoe zet je multi-touch marketing attributie en self-reported attributie in om de impact van jouw marketing acties te meten? Ontdek het in deze Marked Blog!
Read more ->