February 9, 2021

Match Types voor Google Ads Campagnes

Advertising

Keywords zijn de basis van iedere campagne, want op basis van zoekwoorden word je gevonden. Dit is de basis van meer verkeer naar jouw site, dus besteed hier voldoende tijd aan. Het optimaal gebruiken van de Keyword Match Types is essentieel voor een succesvolle Google Ads-campagne.

Match types in keywords volledig uitgelegd

Verschillende soorten Match Types

  • Broad match (breed zoeken)
  • Negative match (uitsluitingszoekwoorden)
  • Phrase match (zoeken op woordgroep)
  • Exact match (exact zoeken)

1. Breed zoeken, for starters

Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbijkomen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen. Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft?

2. Uitsluitingszoekwoorden gebruiken

Negative match is een hele handige manier om je Google Ads te concretiseren. Door bepaalde zoektermen uit te sluiten verspil je namelijk geen kosten aan termen die niet van toepassing zijn op je aanbod. Neem als voorbeeld een schoenenwinkel. Stel je verkoopt allerlei soorten schoenen voor heren, maar geen hardloopschoenen. Door in de campagne een minteken voor het zoekwoord te zoeken, sluit je deze term uit. Bijvoorbeeld: -hardloopschoenen.

3. Phrase match

Bezoekers krijgen hier vrij gerichte advertenties in beeld, want enkel advertenties die overeenkomen met de ingevoerde woordgroepen worden getoond. Woorden die ervoor of erna komen hebben wel invloed op de zoekterm, dus hardloopschoenen mannen of blauwe hardloopschoenen mannen is allebei van toepassing. Aanvullingen midden in de zoekterm worden niet meegekomen. De woordgroepen duid je aan met dubbele aanhalingstekens dus “blauwe hardloopschoenen mannen”.

4. Exact match

De laatste van de match types, die jij gebruikt voor je Google Ads-campagnes, is de exact match. Advertenties worden weergeven voor zoekopdrachten die precies overeenkomen (of sterk vergelijkbaar zijn) met de ingevoerde zoekterm. De zoekterm gebruik je tussen rechte haakjes, zoals [kinderschoenen]. Ook vergelijkbare zoektermen, zoals schoenen kind of de kinderschoenen, krijgen de advertenties mogelijk te zien.

Marked helpt je graag om de resultaten van jouw campagnes te maximaliseren. Neem direct contact met ons op, zodat we kunnen bespreken waar jouw kansen liggen.

Discover more

December 29, 2022

7 Marketing trends die jouw B2B, SaaS of Service pipeline vullen in 2023

Vul je B2B, SaaS of Service pipeline met kwalitatieve leads die echt koopklaar zijn. Overtuig je doelgroep in 2023 met deze 7 B2B marketing trends.

Read more ->
October 4, 2022

3 Tips waarmee jij betere demand generation campagnes uitwerkt voor je bedrijf

Ga aan de slag met jouw generation strategie dankzij 3 hands-on tips. Zet in no time overtuigende campagnes op poten op maat van jouw klant.

Read more ->
September 16, 2022

Marketing attributie - hoe meet je de impact van je marketing investeringen

Hoe zet je multi-touch marketing attributie en self-reported attributie in om de impact van jouw marketing acties te meten? Ontdek het in deze Marked Blog!

Read more ->