February 9, 2021

Match Types voor Google Ads Campagnes

Advertising

Keywords zijn de basis van iedere campagne, want op basis van zoekwoorden word je gevonden. Dit is de basis van meer verkeer naar jouw site, dus besteed hier voldoende tijd aan. Het optimaal gebruiken van de Keyword Match Types is essentieel voor een succesvolle Google Ads-campagne.

Match types in keywords volledig uitgelegd

Verschillende soorten Match Types

  • Broad match (breed zoeken)
  • Negative match (uitsluitingszoekwoorden)
  • Phrase match (zoeken op woordgroep)
  • Exact match (exact zoeken)

1. Breed zoeken, for starters

Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbijkomen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen. Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft?

2. Uitsluitingszoekwoorden gebruiken

Negative match is een hele handige manier om je Google Ads te concretiseren. Door bepaalde zoektermen uit te sluiten verspil je namelijk geen kosten aan termen die niet van toepassing zijn op je aanbod. Neem als voorbeeld een schoenenwinkel. Stel je verkoopt allerlei soorten schoenen voor heren, maar geen hardloopschoenen. Door in de campagne een minteken voor het zoekwoord te zoeken, sluit je deze term uit. Bijvoorbeeld: -hardloopschoenen.

3. Phrase match

Bezoekers krijgen hier vrij gerichte advertenties in beeld, want enkel advertenties die overeenkomen met de ingevoerde woordgroepen worden getoond. Woorden die ervoor of erna komen hebben wel invloed op de zoekterm, dus hardloopschoenen mannen of blauwe hardloopschoenen mannen is allebei van toepassing. Aanvullingen midden in de zoekterm worden niet meegekomen. De woordgroepen duid je aan met dubbele aanhalingstekens dus “blauwe hardloopschoenen mannen”.

4. Exact match

De laatste van de match types, die jij gebruikt voor je Google Ads-campagnes, is de exact match. Advertenties worden weergeven voor zoekopdrachten die precies overeenkomen (of sterk vergelijkbaar zijn) met de ingevoerde zoekterm. De zoekterm gebruik je tussen rechte haakjes, zoals [kinderschoenen]. Ook vergelijkbare zoektermen, zoals schoenen kind of de kinderschoenen, krijgen de advertenties mogelijk te zien.

Marked helpt je graag om de resultaten van jouw campagnes te maximaliseren. Neem direct contact met ons op, zodat we kunnen bespreken waar jouw kansen liggen.

Discover more

May 16, 2023

Hoe houd je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date?

Ontdek hoe je de marketingstrategie van je bedrijf up-to-date kan houden in een voortdurend veranderend landschap.

Read more ->
May 16, 2023

Vergroot je revenue met sales & marketing alignment

Ontdek waarom sales & marketing alignment essentieel is voor het vergroten van je revenue.

Read more ->
March 31, 2023

De meest voorkomende B2B marketing challenges

Ontdek in deze blog de meest voorkomende B2B marketing challenges en best practises om deze te overwinnen.

Read more ->