Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

60%

Kortere sales cycles

+ € 300K

in added pipeline revenue

+ 30

Full time employees

dear digital
Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Dear digital is een digital marketing agency dat zich focust op e-commerce. Het getalenteerd dear digital team heeft één doel: merken duurzaam laten groeien.

Dé beste e-commerce agency in België worden, dat is de dear digital droom. Om deze te realiseren was het tijd voor een lange termijn visie. En wie long term zegt, zegt Demand Generation! Ontdek in deze case study hoe we de handen in elkaar sloegen met dear digital.

The challenge

Als Belgische e-commerce agency focussen ze op digital marketing, het ontwikkelen van Shopify webwinkels en Odoo, het kloppende hart van je e-commerce. Dear digital is een ambitieus bedrijf met mooie dromen. En dat kunnen we alleen maar toejuichen. De grootste droom van dear digital? Als thought leader gezien worden en dienen als baken van expertise en betrouwbaarheid. De beste e-commerce agency van België worden, hoort daar natuurlijk ook bij. En daarmee gingen wij aan de slag!

Wanneer hun doelgroep over e-commerce denkt, moeten ze onmiddellijk ook aan dear digital denken, dat is het ultieme doel.

In Marked zagen we een partner die niet alleen doet wat we vragen, maar verantwoordelijkheid neemt op onze groeidoelstellingen. Ze challengen ons op verschillende niveaus en houden ons verantwoordelijk voor het halen van die groeidoelstellingen.

Niels Desot
Business Lead,

Puntjes op de i(CP’s)

Thought leader worden binnen je niche? Dan moet je eerst je ideale doelgroep kennen. Daarom legden we, in de eerste fase, de focus op het bepalen van hun ICP’s (Ideal Customer Profile). We gaven dear digital de opdracht om met enkele van hun key accounts te spreken. Op die manier ontdekten we hoe hun ideale klant aan hun zoektocht begint, waar dear digital zelf aanwezig moet zijn en wie hun klant als potentiële concurrentie zag.

60%

Kortere sales cycles

Content marketing outline

Tijdens deze fase was het belangrijk om een content marketing outline uit te tekenen. Welke content willen we creëren, op welke kanalen en voor welke doelgroep? Maar niet alleen focus op de creatie. Wie content maakt, heeft natuurlijk ook een distributieplan nodig. Hoe geraakt de content die we maken bij de juiste doelgroep?

+ € 300K

in added pipeline revenue

Right name, right place, right timing

In deze fase ligt de focus op de uitvoering. Met hun eigen in-house creatives ging dear digital aan de slag met het maken van de nodige content. Wij vonden het belangrijk om dear digital hierin te challengen, om hen te ondersteunen in co-creatie van de best mogelijke content. Daarnaast stonden wij hen bij met een kick-ass strategie, aangepaste advertising en gerichte distributie.

Zo zorgden we ervoor dat op termijn de naam ‘dear digital’ bij iedereen binnen hun relevante doelgroep gekend was.

60%

Kortere sales cycles

Hard work pays off

Na 365 dagen mag het resultaat er zeker zijn. Dankzij de consistente aanwezigheid van waardevolle content begeeft dear digital zich in een top of mind positie bij hun ideale klanten. Hun pipeline revenue ging maal 30 tot €350.000 per maand, klanten spendeerden de helft minder tijd in die pipeline en vormden koopklare leads die overtuigd waren een samenwerking met dear digital nodig te hebben.

Niet alleen op vlak van awareness, inspanning en consistentie zien we een groei. Ook hun team evolueerde aardig. Waar het team een jaar geleden uit 6 medewerkers bestond, staan er nu dagelijks meer dan 20 medewerkers klaar.

+ € 300K

in added pipeline revenue

60%

Kortere sales cycles

The result

60%

Kortere sales cycles

+ € 300K

in added pipeline revenue

+ 30

Full time employees

Ontdek meer cases

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

Digitale Strategie
Google advertising
CRO
Social Advertising

Hoe we van Froomle de AI-leider in online personalisatie maakten

Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hi, I'm Hanne
Company Lead

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek