Hoe we van Froomle de AI-leider in online personalisatie maakte 

+483%

New website users

+ 175%

Stijging in conversies

Froomle
Digitale Strategie
Google advertising
CRO
Social Advertising
http://froomle.ai

Froomle is een AI-technologie bedrijf, die gepersonaliseerde online ervaringen in real-time creëren. In samenwerking met onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen, Netflix en Apple ontwikkelden ze het Froomle Open AI platform. Ze bedienen klanten in Nieuws, Media, Entertainment, en Retail. En worden vertrouwd door klanten, waaronder Mediahuis, Colruyt Groep, DPG Media, Veepee en Telenet.

Froomle is een AI-technologie bedrijf die met krachtige AI iedere klantervaring in real-time personaliseert. Ze gebruiken bewezen algoritmes in een flexibele tool-kit om websites, e-mails, push campagnes of interactieve chatbots te personaliseren. In samenwerking met onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen, Netflix en Apple ontwikkelden ze het Froomle Open AI platform. Met hun start-up willen ze de toepassingen van krachtige AI toegankelijk maken voor een breder segment van de markt. Froomle wist het vertrouwen al te winnen van Mediahuis, Colruyt group, DPG Media, Veepee en Telenet.

The challenge

Om zoveel mogelijk kwaliteitsvol verkeer te genereren, had Froomle een effectieve manier nodig om hun go-to market aan te pakken. Ze wilden de ideale doelgroep triggeren om proefperiodes te starten.

Er is een fantastisch product op de markt waarmee bedrijven het verschil kunnen maken in iedere fase van de customer journey. Maar hoe overtuig je die bedrijven van het potentieel achter dit krachtig Algoritme?

Marked has been awesome to work with. As a B2B start up, we were looking for help to start our advertising efforts and Marked has been a great help in not only implementing, but also in reporting and collaborating with us. They are very thorough and professional, and made every effort to really understand our business and adapt with our requests. Definitely recommend!

Amelia Labovitch
Business Development Manager @ Froomle

Strategische kickoff meeting

Tijdens de strategische kickoff meeting was team Marked de sparringpartner om de strategische vraagstukken van Froomle onder de loep te nemen. Hierdoor leerden we onze klant en hun doelstellingen beter kennen. We keken naar de huidige strategie en wat er in het verleden reeds getest werd. Zo kregen we een duidelijk overzicht van onze klant en konden we kijken hoe we hun doelstellingen tastbaar konden maken. 

  • Duidelijke doelgroep bepaling
  • Duidelijk gedefinieerde doelstellingen
  • Gemotiveerde start van een partnership

+483%

New website users

Bouwen van een market roadmap

Froomle had een online tactisch actieplan nodig om te slagen in een nieuwe markt. Na onze strategische kickoff bepaalden we een go to market roadmap voor het e-commerce onderdeel. De strategie bundelde de inzichten en learnings die we gehaald hadden uit de markt waarop Froomle actief is, het product en de doelgroep. 

  • Duidelijk gedefinieerd stappenplan
  • Afgebakende doelgroep

+ 175%

Stijging in conversies

Het ontwikkelen van een growth marketing strategie met verschillende acquisitie en conversie tactieken

Naast een go to market strategie was er ook nog een growth marketing strategie nodig met gerichte acquisitie en conversie tactieken. De marketingactiviteit gingen we zo focussen dat de klant de waarde inziet van Froomle AI. Afhankelijk van in welke fase van de customer journey de klant zich bevindt wordt hij/zij stap voor stap geholpen om de juiste beslissingen te nemen. De growth marketing strategie houdt ook rekening met de problemen en uitdagingen die de klant heeft.

  • Acquisitie & conversie playbook
  • A/B testing sprint sheet


+483%

New website users

Wekelijkse growth sprints

Vanuit onze strategische visie om de beste manier te vinden om een kwalitatieve doelgroep tot bij Froomle te krijgen gingen we aan de slag met het uiteen zetten van een growth sprint roadmap. Wekelijkse sprints waarin we hypotheses testen op kleine schaal om te bepalen of ze werken of niet. We zijn genadeloos met resultaten. Wat geen meetbare impact had werd geschrapt, opschalen waar de resultaten bijdroegen tot de omzetdoelstellingen. Zo eindigen we uiteindelijk met de juiste kanalenmix die de weg vrijmaakt voor echte, duurzame groei.

  • Wekelijkse growth sprints
  • Duidelijke learnings
  • Mogelijkheid om snel te schakelen

+ 175%

Stijging in conversies

+483%

New website users

The result

+483%

New website users

+ 175%

Stijging in conversies

Ontdek meer cases

Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hi, I'm Hanne
Company Lead

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek