Word top-of-mind bij je ideale klant

Hoe goed ken jij je klant? 

Wanneer we aan onze klanten vragen naar een lijst van hun grootste concurrenten moeten we geen minuut wachten of ze toveren een volledig ingevulde excel tevoorschijn. Maar wanneer we dan vragen naar hun ideale klant wordt het vaak stil. Best confronterend, want je ICP (Ideal Customer Profile) bepaalt het succes van je inbound marketing strategie. 

Tijdens 3 interactieve workshops bepalen we de noden en behoeften van je ideale klanten. We doen een gefocust marktonderzoek bij de eindgebruiker van jouw product of dienst én werken een hands-on content actieplan uit waarmee jij meteen aan de slag kan. 

STAP 1

Workshop 1: customer journey

Tijdens de eerste workshop bepalen we alle noden en behoeften van je ideale klant:

  • We denken na over de acties en bezorgdheden van je prospects in iedere fase van hun customer journey;
  • We localiseren alle touchpoints die ze hebben met je merk wanneer ze op zoek gaan naar oplossingen;
  • We evalueren hoe goed je bedrijf nu al inspeelt op deze customer journey.

STAP 2

Workshop 2: user validation

Met al de informatie uit workshop 1 checken we de resultaten af bij je doelgroep zelf. We stellen een onderzoeksgroep samen op basis van bestaande en potentiële klanten. We verspreiden surveys en gaan aan de slag met de resultaten. Zo krijgen we een realistisch beeld van je doelgroep en zijn behoeften. 

STAP 3

Workshop 3: ideation

Tijdens onze laatste workshop brainstormen we over concepten en ideeën die oplossingen bieden aan alle noden en behoeften van je ideale klanten. Het resultaat? Een hands-on lijst vol actiepunten waar je meteen mee aan de slag kan. 

STAP 4

Positionering playbook

Een deliverable om 'U' tegen te zeggen. Om je positioneringstraject af te sluiten stellen we samen een gedetailleerd positionering playbook samen, volledig afgestemd op je bedrijf én ideale klant. Van je bedrijfs DNA en tone of voice tot je expertise en missie/visie.

Dit document is de ideale binnenkomer tijdens elke onboarding van nieuwe werknemers en het geeft externe partijen een gedetailleerde inkijk in je bedrijf. Het is een houvast voor je marketing en sales team en zorgt voor een basis voor elke strategie.

STAP 5

Start je positioneringstraject

Plan een strategy call ->

In Marked zagen we een partner die niet alleen doet wat we vragen, maar verantwoordelijkheid neemt op onze groeidoelstellingen. Ze challengen ons op verschillende niveaus en houden ons verantwoordelijk voor het halen van die groeidoelstellingen.

Niels Desot
Business Lead,

Keep exploring

No items found.

ENKELE VAN ONZE KLANTEN

Vertrouwd door kickass bedrijven

xan mannekens growth strategist en founder bij marked online marketingbureau
Hi, I'm Xan
Founder & Growth Strategist

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek