Verkeer maar geen conversies? Met CRO verhogen we jouw return.

Verkeer naar je website krijgen is één iets, ze laten converteren, een heel ander verhaal.

Wij analyseren en ontdekken de bottleneck voor conversie binnen jouw website en bieden oplossingen om het verkeer dat je website al krijgt optimaal te benutten, zodat de ROI van je digitale marketing activiteiten wordt gemaximaliseerd.

Door middel van gerichte a/b testen ontdekken we samen wat werkt voor jouw business. Het resultaat? Een verhoging van het conversiepercentage van je website en hogere return on investment voor al je online inspanningen.

STAP 1

Een proces van constante verbetering & inzichten.

Door middel van data analyse, user testing, en een reeks gerichte oplossingen, stellen we de probleemgebieden van je website vast, stellen we hypotheses op over de optimale oplossing en bouwen we onze aanbeveling uit. Vervolgens gaan we alles gaan testen om te zien wat werkt en wat niet.

Deze veranderingen gebeuren niet eenmalig. Het is een proces van voortdurende verbetering; we gebruiken onze lessen en live gegevens om de prestaties van je website voortdurend te verbeteren en ervoor te zorgen dat je website je publiek beter aanspreekt dan je concurrenten.

STAP 2

Meten is weten

Om de conversies op je website te boosten is het belangrijk om te weten wat er geoptimaliseerd moet worden en voor wie. Deze essentiële informatie vormt de basis voor iedere doordachte CRO-strategie. Om je website te optimaliseren is het cruciaal om conversies op een correcte manier te meten.

We gebruiken Google Analytics of tools zoals Hotjar die pijnpunten blootlegt met heatmaps, scrollmaps en dergelijke. In deze fase bepalen we samen welke conversies jij wilt bereiken, zodat we een duidelijk beeld krijgen over de mogelijke optimalisaties.

STAP 3

Analyse: Pijnpunten aan het licht brengen. Nu dat we alle conversies op een juiste manier meten kunnen we uit de analyse van de website, Hotjar en Google analytics achterhalen waar de funnel lekt. Dit kan gaan over bezoekers die niet uitchecken, geen producten in hun winkelmandje zetten of iets dat misloopt op de contactpagina. Na deze analyse kunnen we een roadmap opstellen met alle stappen die we kunnen ondernemen om je website verder te optimaliseren.

STAP 4

Testen testen en ja nog eens testen

Op basis van de insights die we haalden uit de analyses gaan we de website optimaliseren door aanpassingen te maken in de layout, de websitestructuur, gebruikte kleuren, ... De beslissingen die we nemen over bepaalde optimalisaties zijn nooit enkel en alleen gebaseerd op buikgevoel.

Door steeds gebruik te maken van een A/B test krijg je een duidelijk beeld over welke versie het beste converteert. Na uitvoerig te testen komen we tot een website met een uitmuntende user-experience. Helemaal klaar om bezoekers om te zetten in klanten.

STAP 5

  • De "flow" van de website verbeteren zodat bezoekers sneller en gebruiksvriendelijker door de website kunnen navigeren;
  • De website mobile friendly maken, een must in dit digitale tijdperk;
  • De indeling van bepaalde pagina's is soms niet optimaal. Indeling herwerken;
  • CTA's toevoegen en herwerken (plaatsing en opmaak);
  • Landingspagina's aanpassen en A/B testen.

Marked zorgde voor een professionele aanpak van onze SEO investeringen. Dat resulteerde in efficientere en meer kwalitatieve leads. Via ons eigen dashboard kunnen we dagelijks de resultaten monitoren.

Jochen Van Lysebettens
Director of Interactive Division - Nanopixel3d

Keep exploring

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

Digitale Strategie
Google advertising
CRO
Social Advertising

Hoe we van Froomle de AI-leider in online personalisatie maakten

ENKELE VAN ONZE KLANTEN

Vertrouwd door kickass bedrijven

Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hi, I'm Hanne
Company Lead

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek